Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian.





Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian. ︱Assalamualaikum dan Hai. Bila dengar jer perkataan MySejahtera rasanya satu Malaysia dah lali dengan perkataan tu dan dah kenal sangat dengan aplikasi MySejahtera ni. Mana taknya, setiap kali nak masuk kedai mana-mana kita akan buka aplikasi MySejahtera ni dan imbas QR Code yang di pamerkan di setiap kedai atau apa-apa sahaja premis yang kita ingin masuk dan berurusan.

MySejahtera adalah salah satu aplikasi yang WAJIB ada ada dalam telefon bimbit setiap rakyat Malaysia. Selain dari untuk imbas QR code yang dipamerkan , ianya penting untuk kita mendapatkan suntikan vaksin kerana setiap urusan pendaftaran dan maklumat semua perlu di buat di aplikasi MySejahtera ini.



MySejahtera Check-In adalah satu fungsi tambahan dalam aplikasi MySejahtera di mana ia memberi kebenaran kepada semua jenis premis untuk mengikuti SOP Pembukaan Semula Ekonomi yang digariskan oleh Kerajaan Malaysia dalam keadaan wabak COVID-19 di Malaysia.

Pendaftaran MySejahtera Check-In adalah untuk perniagaan, premis, pengangkutan awam, majlis keraian dan lain-lain, bagi mendapat dan memaparkan Kod QR MySejahtera. Kita sebagai pengguna  MySejahtera pula boleh menggunakan Pengimbas Kod QR MySejahtera yang terkandung dalam aplikasi tersebut untuk mengimbas Kod QR yang dipamerkan di pintu sesuatu premis tu. Jom tengok cara untuk wujudkan QR Code MySejahtera tu.


Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian



1. Klik https://mysejahtera.malaysia.gov.my/checkin/ di google chrome. Bila klik akan keluar seperti gambar di bawah. Isi je maklumat yang diperlukan. Kita boleh daftar nenggunakan no telefon atau email. 

Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian.


2. Sekiranya daftar menggunakan No telefon, kita akan dapat sms dr MySejahtera untuk dapatkan OTP code. Jika guna email, kita perlu klik link yang akan dihantar pada email kita. 

Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian.

3. Kemudian terus ke bahagian Pendaftaraa/Registration. Isi semua maklumat yang diminta dan tekan button submit.

Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian.


4. Dah siappp. Akan keluar QR code MySejahtera kita. Boleh la pilih untuk terus print , email me atau download. Senang klik download dulu nanti bila-bila kita boleh print QR code MySejahtera kita.

Cara buat QR Code MySejahtera untuk Rumah, Premis atau Majlis Keraian.

Mudah je kan. Selamat mencuba. Boleh la print dan laminate kemudian tampal di depan premis kita. Kalau nak nampak lain dari yang lain boleh lah tempah QR code MySejahtera dalam bentuk ukiran laser seperti di bawah. Cantik ke cantik sangat? Kalau untuk majlis perkahwinan, pertunangan atau apa-apa bentuk keraian boleh buat macam ni. Nampak lain dari yang lain. Murah je CR jual, hanya RM45 sahaja. Berminat boleh komen di bawah atau whatsapp je CR okay. Klik link whatsapp

qr code mysejahtera

cara buat qr code mysejahtera untuk kedai

cara buat code mysejahtera

 

2 comments

  1. waa bagus share ni..zaza pun baru tau mcm mana nak buat

    ReplyDelete
  2. Comelnya hasil tangan cik renex! Abe kie ada buat qr code utk letak di pintu rumah tp jrg sgt org dtg musim2 covid ni kecuali despatch boy...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex