Koleksi Medal Fun Run Mac 2019 - Julai 2019

Koleksi Medal Fun Run Mac 2019 - Julai 2019 Cara sertai fun run virtual run list fun run medal fun run

Assalamualaikum dan Hai. Rasanya macam dah lama Cik Renex tak berkongsi aktiviti Fun Run yang sempat CR sertai. Last update berkenaan dengan aktiviti Fun Run di Amsas Pahang. Bleh klik ni kalau belum baca lagi. 


Jom kita tengok larian apa yang CR dah berjaya sertai. Saja menambah koleksi medal yang cantik2. hehe

1. Girls Power Virtual Run 2019 14 Mac 2019  

Girls Power Virtual Run 2019 virtual run
 Cantik tak medalnya. Ini adalah Virtual Run pertama yang CR join. Mula-mula risau juga nak join virtual ni sebab takut kena tipu. Bila tengok semula review dan ada yang pernah dapat medal tu, tu CR join juga.  Kalau perasan, atas medal tu tertulis nama kita. Seronok bila dapat medal ada terukir nama kita sendiri. 😍

Apa itu VIRTUAL RUN atau dalam bahasanya LARIAN MAYA?? 

Larian maya ini sebenarnya kemudahan untuk peminat larian untuk sertai aktiviti larian tanpa perlu hadir ke sesuatu event. Dan kita juga bebas untuk berlari di mana-mana sahaja tetapi perlu habiskan jumlah jarak dalam tarikh yang ditetapkan oleh penganjur.Siapa-siapa yang tiada masa atau tak sempat join aktiviti funrun sebenar  boleh la join Virtual Run ni. Kita cuma perlu snap screenshot bukti kita telah berlari dengan jarak yang ditetapkan dan hantar pada pihak penganjur. Lepas tu tunggu je medal atau tshirt sampai. 

 CR join Virtual Run ni dari apps 42race. 

2. Global Surveyor's Day 2019 23 Mac 2019 

Global Surveyor's Day 2019

Kali ni CR dan #gengFunRun beralih arah sertai aktiviti di luar pahang pulak. Kami menyertai aktiviti fun run sempena Hari Global dunia di Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia (JUPEM) KL. Kami sertai event ni pun kerana salah seorang dari geng kami pernah kerja di JUPEM. Jadi sebagai tanda sokongan, kami semua pun menyertai aktiviti ini. 


Global Surveyor's Day 2019

Bergambar kenangan dengan power rangers ni. ye ke power rangers?Biar la kalau salah pun. Hehe. 

3.  Patin Run 2019 14 April 2019



Pada awalnya, laluan larian Patin Run sekitar bandar temerloh tetapi ada sedikit masalah dengan pihak-pihak tertentu maka tukarlah tempat ke Mentakab. Kecewa juga sebenarnya sebab trademark Temerloh kan dengan Ikan Patin, bila tak berlari di sekitar Temerloh kecewa juga hati ini. Tapi tak ape lah. larian tetap diteruskan. 

Trek laluan agak memenatkan wehhh. Dengan jalan berbukitnya. Kejap naik bukit. kejap turun bukit. Mengahhhhh. Nasib tak de anjing kejar je. huhu



CR suka dengan design medal Patin Run ni dan tshirt pun cantik warna dia. I loike.

4. 28 April 2019 Adtec Jerantut Fun Run

Adtec Jerantut Fun Run

Adtec Jerantut Fun Run

Event terakhir sebelum menyambut bulan Puasa. Medal kali ni unik juga, gambar tapak kasut. :p . Trek laluan kali ni agak mencabar. Mula-mula lalu jalan besar utama, kemudian masuk ke hutan dan baru ke dalam ADTEC semula. Jalan berbukit yer kawan-kawan sama macam Patin Run. huhu

Design baju yang simple tapi ayat nya sangat bermakna. 

"Pain is Temporary, Quitting Last Forever"


5. Bus Mini virtual run 15Julai 2019


bas mini beestorm virtual run

Medal Virtual Run kedua yang CR sertai. Comel je gambar bas mini. Yang ini CR sertai bawah Beestorm. Harga murah dan design lawa. Nak join klik link bawah k.


6. Malaysia Breakfast Day Fun Run 21 Julai 2019



Event yang CR nanti2kan sebab tahun lepas terlepas nak daftar. Tahu-tahu je dah tutup penyertaan. Kali ni memang alert betul dengan tarikh dia dan terus ajak geng join. Event kali ni 3km je tapi tak tahu la apps rosak ke ape ke, km tak sampai 3km. 


 Malaysia Breakfast Day Fun Run
favourite!
 Puas hati sangat dapat join event milo ni sebab CR suka sangat air milo dari Lori Milo tu. Rasa dia tu lain dari yang kita biasa minum di rumah mahupun kedai. Dia ada rasa special Lori Milo tu. Ahaks. Lepas je larian , dapat medal terus ke booth air milo. 


 Malaysia Breakfast Day Fun Run

 Malaysia Breakfast Day Fun Run
Apa yang kami dapat bila dah sampai Finisher Line. :)

Kami kan baru 1st time join, rupanya ada kupon dalam beg yang kita dapat finisher line utk kita amik breakfast di booth yang disediakan. 😅

Selain tu ada juga game2 yang untuk disertai dan hadiah yang ditawarkan best juga sebab barang-barang dari Nestler kan. Tidak ketinggalan orang ramai pun datang juga untuk menyertai permainan yang disediakan. 

Konon-kononya kami nak bersara dah dalam dunia funrun tetapi tak menjadi. Event Fun Run untuk bulan September dan Oktober dah menanti. Bulan Ogos je berehat sebentar. hiks.

Julai 2019 vs Ogos 2018. Hahaha kbai


8 comments

  1. Semua medal cantik2. Seronoknya dpt join byk run. Nak join tpi tak sebab kekangan masa, kekangan duit haha

    ReplyDelete
  2. apeni medal sume comel nak matik.. haha
    rasa semangat nk join kalo dpt medal cantik cam gitu..

    ReplyDelete
  3. bagus akak ni suka join fun run kan..banyak dh tu dapat medal

    ReplyDelete
  4. Wah, bestnya kumpul medal. Zumal dari zaman sekolah tak pernah dapat medal...

    ReplyDelete
  5. bila banyak berlari ni, badan jd cergas, otak jadi cerdas!

    ReplyDelete
  6. Ya Allah cantik2nya medal dia. Saya baru ada 3. Medal girls power tu mak aih..geram tengok!

    ReplyDelete
  7. Paling suka medal girls power tu. comel lah

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex