RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik

RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik


RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik ︱Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sedar tak sedar kita dah berada di pertengahan tahun 2022 dan kita telah meninggalkan tahun 2021. Tahun 2021 yang diharungi sebelum ini menyaksikan pelbagai kisah dengan cabaran pandemik yang makin menjadi-jadi dan ditutup bersama musibah banjir pada akhir Disember lalu. Musibah yang dialami ini sangat dirasai oleh semua orang terutama para usahawan.

Kita juga lihat disaat ada yang mengalami kesusahan pasti ada yang datang membantu bagi meringankan beban yang dialami oleh mereka. Datuk Wira Dr Azizan Osman ,Pengasas RichWorks International Sdn. Bhd (RichWorks) sangat memahami perasaan dialami ramai orang di luar sana termasuk bangsa usahawan ini kerana Datuk Wira Dr Azizan Osman bersama 31 ahli keluarganya dijangkiti COVID-19.

Ibu mertua Dr Azizan meninggal dunia dan beliau sendiri hampir maut selepas doktor mengatakan sudah tidak ada harapan jika tiada perubahan positif selepas dimasukkan mesin bantuan pernafasan. Tak berapa lama selepas beliau keluar dari hospital dan sedang proses pemulihan, Dr Azizan komited menjalankan program percuma yang dihadiri ribuan orang.

Alhamdulillah, keadaan beliau semakin baik dan bagi Dr Azizan, peluang kedua diberikan Allah SWT akan digunakan sebaiknya untuk memberikan lebih lagi kepada bangsa usahawan terutama dalam bimbingannya. Dr Azizan juga telah menyumbang 30 unit mesin pernafasan Airvo2 yang bernilai 1 juta kepada Yayasan Kebajikan Negara.

Sebelum CR bercerita lebih lanjut tentang perjalanan RichWorks membantu usahawan, CR ingin berkongsi sedikit info tentang RichWorks bagi mereka yang masih belum mengenali apa itu RichWorks.

Tentang RichWorks

RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik

  • Syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar dan paling berjaya di Malaysia khususnya dari segi penjenamaan & pemasaran serta kepimpinan.
  • Sejak 2008, RichWorks telah melatih lebih dari 10,000 syarikat menerusi Master Coach Azizan Osman dan menarik lebih daripada 1,500,000 peserta dalam lebih 1,500 acara dan seminar live dan dalam talian (virtual online).
  • Dengan rekod prestasi terbukti, strategi perniagaan dan program mentoring, RichWorks berjaya membantu membina beribu-ribu usahawan dan jutawan yang berjaya dalam tempoh 6-24 bulan.
  • Visi RichWorks adalah menjadi 'Netflix' Pendidikan Usahawan dengan 100 juta pelanggan menjelang 2025 dengan akses mudah ke kandungan berorientasikan results dan penyelesaian yang dipercayai di platform dalam talian - RichWorks.com untuk Inspire, Educate & Add Value kepada komuniti di seluruh dunia.


Program Keusahawanan Ditaja 100%

Secara keseluruhan pada tahun lalu, RichWorks dapat membantu hampir 605,000 orang melalui 13 program keusahawanan yang ditaja sepenuhnya RichWorks untuk bantu usahawan bantu bangkit dari krisis pandemik. Mereka juga telah melaksanakan sebanyak 7 program percuma bersamaan 98 jam masa yang beliau berikan bagi memberikan tunjuk ajar dan kekuatan kepada orang ramai dalam soal keusahawanan.

RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik


Selain itu juga RichWorks turut mengadakan 4 bisnes bootcamp bagi menyokong bangsa usahawan serta perusahaan kecil dan sederhana dalam usaha meningkatkan bisnes mereka yang menyertai bootcamp tersebut. RichWorks juga banyak mendapat liputan media tempatan dan antarabangsa antaranya seperti Berita Harian, Metro , Fox dan pelbagai lagi. 


RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik

RichWorks juga melakukan kolaborasi strategik bersama dengan Jabatan Pembangunan Wanita di bawah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat iaitu Program Wanita Bangkit Berniaga. Program ini juga mendapat pengiktirafan kerajaan bila disebut dalam Dewan Rakyat sebagai rakan kolaborasi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Wanita yang berminat boleh mendaftar secara percuma di laman sesawang utama dan mengikuti kursus yang diadakan


Aplikasi Menthor

Aplikasi Menthor merupakan projek RichWorks dengan lebih 700 video pembelajaran. Platform ini boleh diguna pakai sepanjang masa selain daripada menyertai event RichWorks secara live. Menthor ini dilancarkan bagi menyokong dan membantu bangsa usahawan. Antara topik dan kategori penting yang disediakan adalah seperti Attitude & Mindset, Marketing, Business, Entrepreneurship,Leadership, dan Self Growth bagi memudahkan bangsa usahawan mempelajari dan melakukan tindakan pantas.

Pencapaian Anak Didik Mentorship RichWorks




Alhamdulillah pada tahun lalu, jumlah keseluruhan peserta mentoring RichWorks iaitu Titanium, Spire dan EliteX berjumlah 1,855 orang dengan jualan terkumpul RM3.7 bilion. Bagi ahli Titanium saja, sebanyak 312 usahawan berjaya hasilkan RM3.2 bilion, RM495 juta (519 ahli Spire) dan RM46.9 juta (1,024 ahli EliteX).

Melalui program bimbingan Spire kami yang menyediakan usahawan capai jualan RM1 juta pertama setahun, sebanyak 72 usahawan berjaya mencapainya.Bukan itu saja, 77 bisnes di bawah bimbingan RichWorks mencapai jualan lebih RM10 juta, lima bisnes (RM50 juta ke atas) dan lima bisnes (RM100 juta ke atas) pada 2021.

Pada tahun lepas jugak, RichWorks telah menganjurkan Inner Circle Meeting secara Virtual di Kuala Lumpur, Janda Baik, Langkawi dan juga Dubai iaitu pada bulan Februari,April,September dan December. RichWorks jugak telah mengadakan Premium Road Trip dengan melawat Kilang Hasnuri di Johor dan NurRaysa di Pahang. Roadtrip ini bertujuan untuk melihat dengan sendiri prestasi Bisnes Growth,amalan dan perkara betul yang diaplikaskan dalam bisnes dan operasi Titanium Premium.


CSR Richworks

Sementara itu, Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd. memberitahu, pihaknya tak ketinggalan dalam menyumbang kembali kepada masyarakat melalui Pertubuhan Kebajikan RichWell (RichWell).

"Kempen #RichWellBantu yang digerakkan Dr. Azizan bermula Julai tahun lalu, berjaya mengumpulkan RM501,497 untuk bantu lebih 2,000 keluarga."

Menurut Radz, RichWorks bersama ahli Titanium & Spire turut menyumbang sebanyak 762 ekor kambing dan 84 ekor unta bernilai RM824,160 dalam ibadah korban kali ini. Selain itu, ahli Titanium dan anak didik RichWorks juga menaja 9 pelajar ke Tarim Yemen dengan sumbangan sebanyak RM180,000 sempena Maulidur Rasul.


RichWorks Komited Bantu 605,000 Bangsa Usahawan Bangkit Semula di Musim Pandemik

"Tidak berhenti di situ, sumbangan kilat berjumlah RM500,000 dikumpulkan daripada usahawan kami dan RichWorks sendiri dalam 24 jam bagi mangsa banjir di Selangor pada 18 Disember tahun lalu," ujarnya.


Walaupun RichWorks dan Staf turut bersedih dan terkesan apabila pejabat dinaiki air, rumah dan kereta serta mosikal tenggelam, mereka tetap komited dalam memberi bantuan kepada yang memerlukan jugak.




Dalam pada itu, syarikat bimbingan dan latihan pembangunan usahawan paling berjaya di negara ini tetap meneruskan misi dalam membangun dan mengembangkan usahawan ke tahap lebih tinggi.

Syukur atas kejayaan dan ujian dihadapi 2021 lalu, itulah sedikit sebanyak perjalanan RichWorks yang kami usahakan dan akan dipergiatkan lagi tahun baru ini, insyaAllah.

Moga usaha RichWorks untuk membantu lebih ramai bangsa usahawan dan misinya akan dipermudahkan dan diberkati oleh Allah SWT.

2 comments

  1. Tahniah buat team RichWorks dalam membantu dan membimbing para usahawan. Moga terus maju jaya.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex