Koleksi Medal Fun Run September dan Oktober 2019

Koleksi Medal Fun Run September dan Oktober 2019

Koleksi Medal Fun Run September dan Oktober 2019 | Assalamualaikum dan Hai. Sebelum ni Cik Renex ada menceritakan kisah aktiviti larian yang CR sertai bersama kawan-kawan. Kalau belum baca boleh klik link ni CR Lari .  .

Sebelum ni, setiap minggu kami sertai aktiviti Fun Run ni, tetapi sekarang dah hadkan, sebulan sekurang-kurangnya sekali sertai. Oklah dari takde kan. Saja tambahkan koleksi medal dan sesi bergambar. :)

Berikut adalah aktiviti Fun Run yang CR sempat sertai pada bulan September dan Oktober baru-baru ni

1. Khee Chee Fun Run, Hari Malaysia

Sebenarnya, tak rancang pun nak sertai larian ini sebab plan asal nak ke Kluang Johor cuti 16 September tu. Tetapi ada hal, tak jadi pergi ke sana. Bila tanya wani, kebetulan dia join sensorang makanya, CR pun menawarkan diri untuk menyibukkan diri. Khee Chee Run ni adalah anjuran Alumni Sekolah Khee Chee di Temerloh  dan Wani adalah salah seorang staf disana, itu sebabnya boleh terjoin event ni.


Masa sampai pagi tu memang nampak majoriti yang sertai fun run tu semuanya cina, melayu hanya kami berdua jer. Mungkin tak sampai lagi kan , tetapi bila dah start panaskan badan, jenguk2 dalam dewan tu ada la tambahan seorang lagi Melayu. huhu.. Masa ada ucapan perasmian tu, kesian dieorang kena cakap bahasa melayu gak sebab risau kami tak faham. Tapi last-last dia speaking bahasa mereka jugak,tapi okay je sebab macam faham jugak :)

Khee Chee Fun Run, Hari Malaysia

Laluan berlari macam biasa, ikut laluan Temerloh. Ikut jalan dalam taman perumahan , melalui sekolah Abu Bakar, esplanade dan pelbagai lagi. Semput wehhh, sebab lama tak berlari. Wani dah laju ke hadapan dah macam biasa dan tinggallah CR di belakang.  Peserta Khee Chee run ni pun ramai yang berusia juga , dan lajuuuu mereka berlari dan berjalan,kalah kita yang muda ni. 'Muda' ke masalahnya? hahaha


Khee Chee Fun Run, Hari Malaysia

Kami berdua je yang join, geng fun run yang lain tak dapat join sebab ada hal masing-masing. Banner besar,tapi kami berdua je..nampak la kekosongan disitu. hehe


2. International 5km Fun Walk For World Peace 2019

International 5km Fun Walk For World Peace 2019

Pada 21 September 2019 kami sertai International 5km Fun Walk For World Peace 2019 pula. Acara ni acara kebangsaan kerana semua negeri akan melaksanakan Fun Walk ni serentak. Pertama kalinya CR sertai aktiviti Fun Run seramai ini iaitu seramai 3000 orang yang melibatkan ramai pelajar sekolah. Meriah Temerloh dengan lautan baju biru.

International 5km Fun Walk For World Peace 2019

Cantik kan medalnya? Seperti biasa memang akan join yang ada medal cantik-cantik je. Hahaha. Asalnya 5km tetapi cuaca tak begitu mengizinkan jadi , semua berjalan sejauh 3km sahaja. Itu pun rasa jugak semputnya. 

International 5km Fun Walk For World Peace 2019

Geng Fun Run kami ,akhirnya cukup ahli. Nama pun fun walk, tapi kami ada juga berlari-lari anak sebab malas nk berjalan nanti lambat sampai. :p


3. Pahang Red Run Tour 19

Pahang Red Run Tour 19 Red One fun run

Awal bulan Oktober pula CR sertai larian Pahang Red Run Tour 19 Red One fun run anjuran dari telco Red One. Yang ni CR join sensorang je sebab geng funrun yang lain tak nak join. hehe. CR join pun sebab ada kawan CR yang ajak join dan mujur la sempat lagi daftar. Terima kasih pada Hazman & Syud tolong uruskan pendaftaran. heheh

Gambar diatas tu dengan cikgu-cikgu sekolah Triggers, ramai yang join kali ini. Sebelah CR tu paling hebat, non-stop berlari dan memang dia yang akan sampai paling awal.HEBAT Sam. 

Pahang Red Run Tour 19 Red One fun run

Suka medal larian ni, dan design tshirt larian dia pun lawa wehh. Warna ikut tema negeri Pahang, Hitam Putih dan merah tu warna rasmi telco Red One kan. 

Red One fun run

Yang ni kawan kraf CR , dia pun terjebak dengan aktiviti larian dah. hehe. Cantik kan design tshirt larian ni,memang sayang nak pakai kat rumah.

Pahang Red Run Tour 19 Red One fun run

Muka penat la sangat,padahal lari 5km jerrr. Hadiah cabutan bertuah Pahang Red Run Tour 19 Red One sangatlah lumayan akan tetapi CR tak pernah bertuah. Antara hadiah cabutan bertuah basikal, kipas , wang tunai sejumlah RM88, RM288, RM488 dan RM688. Punya la berdoa dapat wang tunai tu apakan daya, bukan rezeki CR. Sobs.

4. Vintage  Run 2019virtual run

Sepatutnya Vintage Fun Run ni bukan Virtual Run tetapi disebabkan ada masalah di pihak penganjur, mereka bagi pilihan pada yang dah daftar sama ada nak refund duit atau pun jadikan Larian Maya (Virtual Run) . CR pilih Virtual Run sebab baju dan medal event ni sangat la cantik dan rare. Medal bertemakan vintage,kaset zaman dahulu kala. Belakang medal tu adalah tshirt larian, nanti bila dah pakai CR update gambar disini yer.. comel sangatttt.

Untuk bulan ini, ada lagi satu larian terakhir kami untuk tahun ini. Tahun depan baru sambung semula. Nanti CR update lagi yer.

7 comments

  1. Lawa-lawa madel yang diberikan.. memang ohsem..
    Teringin juga nak joint fun run nie tapi tak tahulah bila baru tercapai..

    ReplyDelete
  2. comel medal pon..
    teringin jgk nk join tp xde geng.. huhuuu

    ReplyDelete
  3. wah tahniah, menarik dan lawa2 semua medal nya ^_^

    ReplyDelete
  4. Bestnya dapat kumpul banyak medal. Setiap medal ada keunikan dan cantik ikut tema run. Nice! good job CR

    ReplyDelete
  5. kalau larat nak gak join acara larian mcm ni. harap2 mampu bawa perut boroi ni sampai ke garisan penamat.

    ReplyDelete
  6. suka jugak lari2 ni, tapi tak mampu lagi nak join..hehe

    ReplyDelete
  7. wah.
    suka baca entri tentang fun run.
    menarik.
    menaik kan semangat aida :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex