Susu Fernleaf 100% mmmmm sedap!!


Fernleaf

Assalamualaikum dan Hai. Entri kali ni Cik Renex nak berkongsi cerita tentang khasiat susu segar dari jenama Fernleaf. Rasanya tak perlu CR cerita lebih lanjut mengenai jenama ini kerana jenama Fernleaf sudah lama bertapak di negara kita. Jadi memang tak dapat disangkalkan lagi rasa susu dari jenama Fernleaf ini. Susu Fernleaf hadir dengan tiga perisa iaitu Full Cream, Low Fat dan Chocolate. CR paling suka susu berperisa coklat.

Sebelum bercerita lebih lanjut, CR nak kongsikan kenapa rasa susu Fernleaf lagi sedap dan berbeza dengan susu-susu dari jenama lain. Dengan lebih daripada 140 tahun pengalaman dalam perladangan tenusu, peladang mereka sangat berdedikasi dan amat bangga dalam kerja mereka dalam memastikan kualiti tertinggi dalam setiap peringkat pengeluaran susu.


Susu Fernleaf 100% mmmmm sedap!!

Comel tak Cik Moo Mey dalam gambar ni?hee. Ini adalah gambaran lembu tenusu Fernleaf. Lembu tenusu sangat penting dalam industri tenusu mereka dan para peladang menjaga Moo Mey  dan rakan-rakan dengan penuh dedikasi.

TAHUKAH ANDA?

Tahukah anda bahawa bukan semua lembu tenusu diberi makan rumput.

New Zealand adalah salah satu negara yang lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas, tanpa berkurung dalam kandang. Tanah di New Zealand juga sangat subur, kadar hujannya yang baik dan cahaya matahari yang banyak menjadikan New Zealand salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu terbaik.

Susu Fernleaf 100% mmmmm sedap!!


Justeru itu, ladang mereka diusahakan secara semulajadi dan lembu tenusu mereka diberikan kebebasan untuk meragut di padang rumput yang subur. Dengan menghabiskan  90% masa untuk meragut rumput dengan cuasa yang cerah, lembu tenusu secara tidak langsung mendapat kandungan vitamin D yang sihat.  Jadi tidak hairan lah, jika susu yang dihasilkan oleh cik Moo Mey dan kawan-kawan mengandungi tahap vitamin D yang lebih tinggi berbanding lembu tenusu lain yang sering dikurung di dalam kandang.

Susu Fernleaf 100% mmmmm sedap!!

Susu yang dihasilkan oleh Cik Moo Mey dan kawan-kawan juga mempunyai sumber makanan semula jadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan. Ia juga mempunyai banyak nutrien penting lain seperti Protein yang berkualiti tinggi , vitamin A dan juga vitamin D.


Fernleaf 100% mmmmm

KELEBIHAN SUSU FERNLEAF

Apabila lembu tenusu mereka memakan rumput yang berkualiti tinggi, iklim yang selesa, udara dan air yang bersih, mereka akan menghasilkan susu secara semulajadi tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak. Jadi,secara kesimpulannya, susu Fernleaf amat lah sedap. 100% mmmmm sedap dan sesuai untuk diminum seisi keluarga tanpa was-was.


Jadi, tunggu apa lagi, jom serbu pasaraya yang berdekatan dan beli banyak-banyak susu Fernleaf ni. 100% mmmmm sedapnya. Untuk maklumat lanjut boleh ke laman rasmi Facebook Fernleaf:



Sebelum entri ni tamat, CR nak kongsikan satu video yang CR edit. Kisah Cik Moo Mey dan susu Fernleaf. :)

fernleaf





12 comments

  1. sedapkan susu ni, haritu sayang nak habiskan tapi takleh stop minum haha

    ReplyDelete
  2. Selalu duk minum yang srbuk loni senang ada dalam kotak buat stock sokmo ni

    ReplyDelete
  3. Moo moo. so cute cow tu. ramai blogger suka susu ini

    ReplyDelete
  4. Sedap kan CR..paling suka perisa coklat memang power

    ReplyDelete
  5. susu ni bgs utk tulang..bdk2 kalo ada perisa coklat sure akan minum..jrg nk minum yg perisa original yg putih

    ReplyDelete
  6. Suka tgk video yg reen buat tu. Comel dan kreatif sgt. By the way ana pun suka susu Fernleaf ni especially yg coklat tu.

    ReplyDelete
  7. Hai,
    jemput join segmen saya!

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2018/10/update-segmen-saya-nak-buku-free-by-cuya.html

    ReplyDelete
  8. Sedap dan berkhasiat! Suka Fernleaf ni tauu

    ReplyDelete
  9. all the best renn.. akak nak tanya camner reen buat yg instagram tu letak kat blog ya ..

    ReplyDelete
  10. salam perkenalan..bw here and done follow u...jemput lah bw blog i...btw anak i mmg minum susu fernleaf tp yg full cream tu fm lah tp...mmg skrg dia berselera mkn..hehehehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan pendapat anda.

© Blog Cik Renex